• این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 09366321253

مدیریت عملکرد- داشبورد مدیریت

  • بودجه بندی سازمان

    مدیریت عبارت است از برنامه ریزی ، سازماندهی ، هماهنگی ، رهبری ، کنترل بودجه ، و برنامه مالی سازمان

    ادامه مطلب
  • تعریف شاخص های کلیدی و عملکردی سازمان

     

     

    ادامه مطلب
  • داشبورد مدیریتی چیست

    داشبورد به صفحه ای گرافیکی از گزارشات شاخص های عملکرد می گویند که با اهداف سازمان یا فرآیندهای آن مرتبط است . مفهوم داشبورد از داشبورد اتومبیل گرفته شده که در یک نگاه وضعیت های مهم را به اطلاع راننده می رساند. داشبوردها تاثیر بسزایی در تصمیم گیری های مدیریتی دارند و همچنین وضعیت خوب و یا بد، بهتر و بدتر را هشدار می دهد.

    داشبورد مدیریتی در کسب و کار شما شبیه داشبورد اتومبیل عمل خواهد کرد. میزان کیلومتر طی شده ، دمای آب رادیاتور ، میزان بنزین باقیمانده در باک، سرعت، وضعیت ایمنی و... مجموعه اطلاعاتی است که داشبورد نصب شده در اتومبیل به صاحبان آن ارائه خواهد داد. کلیه این اطلاعات با وجود حیاتی و لازم بودن تنها به صورت یک هشدار عمل خواهند نمود و نسبت موفقیت به نحوه تصمیم گیری و سرعت عمل صاحب اتومبیل وابسته می باشد.

    شاید به نظر برسد که داشبورد اتومبیل تنها یک لایه نمایش شکیل با طراحی مناسب است، اما چند لحظه به اتومبیلی فکر کنید که نمیتوانید اطلاعی از وضعیت درونی آن داشته باشید و تمام سفرتان را باید با حدس و گمان و احتمال های غلط و درست و تصمیم گیریهای مبهم طی کنید! و این وضعیت قطعاً غیر قابل تحمل خواهد بود.

    داشبورد مدیریتی این امکان را به مدیران شرکت شما میدهد که در هر لحظه عملکرد سازمان خود را مشاهده کرده و وضعیت آنرا نسبت به هدف نهایی تان پایش کنید. برای این منظور می بایست شاخص های کلیدی عملکرد (KPI: Key Performance Indicator) سازمان و واحدها تعریف شود تا بتوان در هر لحظه از وضعیت شرکت و عملکردها واحدهای سازمانی مطلع شد.

     

    سیستمهای داشبورد مدیریتی و تصمیم گیری مدیریتی

    بزرگترین بیماری یک سازمان کمبود اطلاعات دقیق و بموقع می باشد. با وجود این حقیقت، مدیران برای تصمیم گیری تحت فشار هستند و معمولا بر اساس یک تصمیم گیری حدسی مجبور به ریسک می شوند. این ریسکها بعضا باعث از دست رفتن یکسری سودها و منافع کسب و کار می شوند. بستر هوش کسب و کار و داشبورد مدیریتی امکان مدیریت داده ها، دستیابی به داده ها و تحلیل داده ها را در زمان و هزینه کمتر امکان پذیر می سازد. این شرکت در این حوزه دارای ابزارها و تجربیات بسیار ارزنده ای است، حوزه هایی که سطوح استراتژیک و فرایندی را پوشش داده و امکان مانیتورینگ شاخصها و سازمان را به راحتی میسر می سازد.

    دلایل استفاده از داشبورد مدیریتی

    با استفاده از این سیستم مدیران ارشد سازمان می توانند به سادگی در یک محیط زیبا و غیر پیچیده ، بر شاخصهای عملکردی سازمان ، بخش و یا واحد خود نظارت کامل و به روز داشته باشند. همچنین استفاده کنندگان اصلی داشبورد زمان زیادی از روز را خارج از محل کارشان میباشند، داشبورد این امکان را برایشان مهیا میکند که از راه دور به اطلاعات مور نظرشان دسترسی داشته باشند.

    داشبورد,داشبورد مدیریتی,داشبورد مدیریت,داشبورد های مدیریتی

    مزایای داشبورد مدیریتی

    -تعریف شاخص های کلیدی عملکرد سازمان (KPI)

    -نظارت بر عملکرد سازمان و واحدها

    -کمک به تصمیم گیری سریعتر و بهتر

    -نمایش وضعیت کل سازمان در یک نگاه

    -دسترسی سریع به اطلاعات از مجموعه چند منبع

     

    مراحل کلی طراحی و پیاده سازی سیستم 

    فاز اول: شناسایی فرایندهای سازمان

    فاز دوم: تعریف شاخصهای کلیدی عملکرد سازمان و واحدها (KPI)

    فاز سوم: طراحی سیستم داشبورد مدیریتی

    فاز چهارم: طراحی و پیاده سازی نرم افزار

     

    - راه حلهای این حوزه شامل هوش تجاری BI، داشبوردهای مدیریتی ،Throughput Accounting (سود و زیان لحظه ای) و ابزار گزارشات تلفیقی مدیریتی میباشد.

    - این سیستمهای توان اتصال به اکثر زیر سیستمهای موجود شرکتها را داشته و تغییراتی در لایه های نرم افزاری و مدیریت فعلی اعمال نمی نماید.

    اینک با رشد صنعت فناوری اطلاعات و کسب تجربیات گوناگون در حوزه جمع آوری، ذخیره سازی و بازیابی اطلاعات، موضوع "معنا بخشیدن به داده ها" و آسان کردن فرآیند تصمیم سازی، هم زمان در مرکز توجه کارشناسان فناوری اطلاعات و متخصصان علم مدیریت و کسب و کار قرار گرفته است. "راه حل پایگاه داده تحلیلی و هوش تجاری" فناوری جدیدی است که پس از جمع آوری، ذخیره، پاکسازی، تجمیع، تحلیل و بازیابی اطلاعات، فرآیند تصمیم‌گیری را برای مدیران آسان می سازد. بعبارت دیگر هوش تجاری را می‌توان همانند یک پالایشگاه داده تصور کرد که گردش داده درآن موجب ارزش افزوده خواهد شد.

     

    ویژگی های اصلی ایجاد داشبورد مدیریتی :

    1-ساده و روان سازی اطلاعات برای سهولت در برقراری ارتباط با کاربران

    2-دارای حداقل پراکندگی که موجب سردرگمی کاربران نشود

    3-پشتیبانی از کسب و کار سازمان با استفاده از داده های مفید فرآیندهای کاری

    4-ارائه و نمایش بصری (Visual)اطلاعات با استفاده از قوه ادراک بصری انسان

    5-چشم نواز و راحت برای نمایش مهمترین موضوعات سازمان

     

    شاخص های ارزیابی عملکرد

    شاخص های ارزیابی عملکرد یکی از ابزارهای پرکاربرد در هوش تجاری BI به شمار می آید. طبقه بندی شاخص به لحاظ کاربرد در سطوح مختلف مدیریتی سازمان استفاده می شود. در واقع معیارهای اندازه گیری مالی و غیر مالی هستند که به منظور تعیین کیفیت اهداف و انعکاس عملکرد استراتژیک یک سازمان بکار برده می شوند .

    این شاخص ها در سه گروه کلی طبقه بندی می شوند.

    1-شاخص های ارزیابی (Measures)

    این شاخص ها شامل مقادیری است که در کلیه سطوح سازمان به ویژه سطح عملیات استفاده می شود. تعداد این شاخص ها بستگی به حوزه ی فرآیندها و کسب و کار سازمان دارد. شاخص های عملیاتی (Practical) از این نوع شاخص ها می باشد.

    2- شاخص های عملکرد - Performance Indicator(PI)

     این شاخص  مستقیماً اشاره به پایش یا ارزیابی عملکرد موضوع خاصی در سازمان دارد که عمدتاً با برنامه ها و یا اهداف کسب و کار مرتبط است. استفاده کنندگان این شاخص ها مدیران یک سازمان می باشند که به تناسب ارتباط کاری از هر یک از این شاخص ها استفاده خواهند کرد. شاخص های مالی و منابع انسانی که عمدتاً مقادیر عددی هستند از این گروه به شمار می رون

    3-شاخص های عملکرد کلیدی –Key Performance Indicator (KPI)

    این بخش از شاخص های کلیدی ، تعدادی محدود از شاخص ها هستند که با اهداف استراتژیک سازمان مرتبط اند و یا به عبارت دیگر از نقطه نظر مدیران ارشد سازمان پایش و کنترل این شاخص ها برای سازمان حیاتی است. شاخص های هدایتی (Directional) که سمت و سوی سازمان را نشان می دهند از این قبیل شاخص ها می باشند

    ادامه مطلب
  • شاخص های اندازه گیری و پایش فرایند

    بسیاری از مدیران بر این باورند که در چرخه شش مرحله ای مدیریت فرایندهای کسب و کار که از اولویت بندی و انتخاب فرایندها برای بهبود شروع گردیده و یک دوره کامل آن با بهبود مستمر آن فرایند پایان می یابد ، مرحله پایش و اندازه گیری شاخص های فرایندی، مهم ترین گام است. زیرا نتیجه تمهیدات و تلاش های انجام شده در مرحله مدل سازی و طرح ریزی، جاری سازی و اجرای فرایند، نهایتا در مرحله پایش و اندازه گیری شاخص های فرایندی مشخص گردیده و معیار سازمان برای بهبود یک فرایند نیز میزان دستیابی آن به اهداف تعیین شده خواهد بود. بسیاری از شاخص های فرایندی مخصوصا شاخص های تعیین شده برای سطوح بالای فرایندها مانند سطح مجموعه فرایند، اندازه گیری کننده عملکرد سازمان نیز خواهد بود و وجود این شاخص ها موجب می شود قدرت مدیران برای تصمیم گیری صحیح و مبتنی بر شواهد عینی بسیار افزایش یابد. در فرهنگ مدیریتی امروز، بدون استفاده از شاخص های اندازه گیری شده استراتژیک و فرایندی، عملا امکان مدیریت موثر برای فعالین کسب و کار وجود نخواهد داشت و تغیررات محیطی، بازاز و محصولات و پیچیدگی های شدید درون سازمانی نیز نیاز به این گونه از شاخص ها را بیش از پیش نمایان می سازد.

    شاخص های فرایندی :

     به مجموعه شاخص هایی که با استفاده از آن بتوان وضعیت و عملکرد یک فرایند را تحلیل نمود، شاخص های فرایندی اطلاق می گردد. شاخص های فرایندی به شرحی که در ادامه به آن می پردازیم انواع گوناگون دارد که شامل شاخص های برون داد و نتیجه فرایند (مانند رضایت مشتری، کیفیت محصول نهائی و … ) و شاخص های توانمندساز برای فرایند ( میزان منابع مصرفی در فرایند، میزان استفاده از دانش سازمانی، زمان صرف شده برای برنامه ریزی و … ) می گردد. گونه های مختلف شاخص های فرایندی برای اندازه گیری مفاهیم مختلفی مانند بهره وری ، کارائی ، اثربخشی، مالی ، کیفیت و رضایت مشتری به کار می رود.

    ضرورت وجود شاخص ها برای فرایند:

    در صورتی که فرایندهای کسب و کار سازمان اندازه گیری نگردد، معیاری برای رفع نارسایی ها و بهبود مستمر و غنا بخشی به آن وجود نخواهد داشت و سازمان از حیث اولویت بندی فرایندها برای اختصاص منابع و تمرکز بر بهبود دچار ضعف اطلاعاتی می گردد، از سوی دیگر برخی از شاخص های فرایندی مبین عملکرد سازمان در حوزه های مالی، اقتصادی،بهره وری و .. .هستند که در صورت فقدان آن شفافیت سازمانی دچار نارسایی فراوان می گردد. ضمن اینکه شاخص های فرایندی در هرم مفهومی آن با شاخص های استراتژیک سازمان مربوط هستند و وجود اطلاعات آنها برای تحلیل شاخص های استراتژیک نیز لازم خواهد بود. از سوی دیگر پس از ایجاد رویکرد فرایندگرا در سازمان و تعیین مالکین و مجریان فرایند، بهترین و منطبق ترین معیار اندازه گیری عملکرد کارکنان، شاخص های فرایندی خواهند بود.

    کاربرد شاخص های فرایندی

    ·        شناسائی نقاط ضعف و نارسایی در فرایند جهت اصلاح و ایجاد انطباق با اهداف

    ·        ایجاد بستر اطلاعاتی لازم برای اولویت بندی فرایندها برای بهبود مستمر

    ·        ایجاد اطلاعات لازم برای تصمیم گیری عملیاتی مدیران در لایه های مختلف

    ·        فراهم آوری اطلاعات لازم برای مدیریت موثر عملکرد کارکنان

    ·        فراهم آوری اطلاعات لازم برای تحلیل های استراتژیک سازمان

    ·        ایجاد همسئوی کمی میان اهداف استراتژیک و فرایندهای کسب و کار سازمان

     

    انواع شاخص های فرایندی (Leading Metrics):

    شاخص های پیشرو : شاخص هایی هستند که با استفاده از آنها می توان وضعیت فرایند در آینده را پیش بینی نمود، مانند شاخص رضایت مشتری، که به نوعی می تواند الهام بخش میزان فروش محصول و دستیابی به اهداف بازرگانی در آینده باشد.

     

    شاخص های پس رو (Lagging Metrics):

    شاخص هایی هستند که وضعیت خاصی را در دامنه زمانی در گذشته نمایان می سازند، از این شاخص ها می توان برای بررسی وضعیت انجام فرایند ، رفع نارسایی های آن و بهبود مستمر آتی استفاده نمود، مانند میزان زمان یا هزینه صرف شده برای انجام فرایند.

     

    شاخص های توانمند ساز :

    به شاخص هایی که نشان دهنده میزان استفاده از منابع لازم برای انجام کیفی فرایند هستند شاخص های توانمند ساز اطلاق می گردد، میزان استفاده از منابع دانشی برای فرایند ( در صورتی که یکی از فعالیت های فرایند شامل تصمیم گیری باشد) یا شاخص کار تیمی در انجام فرایند شاخص هایی از نوع توانمند ساز هستند.

     

    شاخص های نتیجه :

    به شاخص هایی که به صورت مشخص کیفیت خروجی فرایند را اندازه گیری می کنند، اصطلاحا شاخص های نتیجه اطلاق می گردد. مانند کیفیت محصول نهایی، میزان رضایت مشتری فرایند ، سرعت انجام فرایند ( اگر یکی از معیارهای مورد انتظار مشتری باشد )

     

    یکی از نکات کلیدی در شاخص های فرایندی، توجه به تنوع آنها است. هیچ شاخصی به تنهایی نمی تواند وضعیت یک فرایند را در همه ابعاد روشن و مشخص سازد بنابر این سبد متنوعی از شاخص ها برای اندازه گیری هر فرایند لازم است که باید شامل شاخص های پیش رو و پس رو و شاخص های توانمند ساز و نتیجه باشد.

     

    شاخص های فرایندی از دیدگاه های دیگر نیز به انواع مختلف قابل تقسیم بندی است مثلا در مدل زیر شاخص ها بر اساس دسته بندی هایی مانند شاخص های نتایج تولید، نتایج رهبری، نتایج مالی، تمرکز بر مشتری، منابع انسانی فرایند و … دسته بندی شده اند.

     

    شاخص های فرایندی : شاخص هایی هستند که در صورت تغییر در طرح ریزی فرایند یا نحوه جاری سازی و اجرای یک فرایند خاص قابل بهبود خواهند بود، مانند شاخص سرعت انجام فرایند، کیفیت یک محصول خاص، رضایت مشتری از کیفیت یک محصول خاص، هزینه فرایند و …

     

    شاخص های استراتژیک : شاخص هایی که در اثر تغییر در عملکرد کلی سازمان ( مجموعه ای از فرایندها ) قابل تغییر است و یک فرایند خاص به تنهایی بر روی آن موثر نیست مانند شاخص رضایت مشتری به طور عام ، رضایت کارکنان، سود آوری و …

    همراستایی شاخص های استراتژیک و شاخص های فرایندی در سازمان کلید موفیقت در افزایش کارائی و اثربخشی فرایندها و حصول اطمینان از دستیابی به اهداف استراتژیک از طریق فرایندهای کسب و کار خواهد بود

     

    مشخصات شاخص های فرایندی:

    یکی از عوامل مهم نارسایی در اندازه گیری عملکرد سازمانی و فرایندی، انتخاب نادرست شاخص ها است. بسیار دیده می شود شاخص های درنظر گرفته شده به فرایندی که اختصاص داده شده مربوط نیست یعنی با تغییرات فرایند، شاخص متاثر نمی شود و یا غیر از تغییرات فرایند از تغییرات سایر فرایندها نیز تاثیر می پذیرد یا شاخص قابل اندازه گیری نبوده یا اندازه گیری آن از دقت لازم برخوردار نیست و … این موارد موجب می شود خطای مرحله اندازه گیری افزایش یافته و مالکین فرایند و مدیران ارشد نسبت به نتایج اندازه گیری نامطمین گردیده و چرخه مدیریت فرایندها در سازمان مختل گردد. به منظور جلوگیری از این عارضه معیارهای زیر به عنوان مشخصه های یک شاخص اندازه گیری مناسب پیشنهاد گردیده است

     

      ویژگی های لازم برای شاخص های پایش و اندازه گیری فرایندها

    کاربست پذیری(Applicability) : شاخص تدوین شده باید بتواند وضعیت فرایند را نشان داده و با اهداف و استراتژی های کسب و کار همسو باشد

    شفافیت(Clarity) : شاخص تدون شده باید کاملا مشخص و روشن تدوین گردیده و تفسیر ناپذیر باشد.

    قابل اقدام(Actionable): این شاخص باید تحت تاثیر تغییرات فرایند ( بدون تاثیر پذیری از سایر فرایندها ) تغییر نماید تا بتوان بر مبنای آن اقدامات بهبودی مشخص در فرایند را تعریف نمود

    کمی و قابل اندازه گیریQuantifiable)) : شاخص اندازه گیری فرایند باید به صورت کمی بیان شود و با استفاده از داد های موجود در سازمان قابل اندازه گیری باشد

    زمان دار (Timely) : شاخص اندازه گیری فرایند در دوره زمانی خاص مفهوم می یابد

     

     نکات قابل توجه برای تدوین شاخص ها و استقرار اندازه گیری عملکرد فرایندها در سازمان

    ·        شاخص های فرایندی باید همسو با شاخص های استراتژیک سازمان تدوین گردد

    ·        شاخص های فرایندی باید مبنای ارزیابی عملکرد کارکنان در سازمان قرار گیرد

    ·        برای هر فرایند، طیف متنوعی از شاخص ها در نظر گرفته شود

    ·        در ابتدا از شاخص های نتیجه استفاده گردیده و سپس شاخص های توانمند ساز به آن اضافه گردد

    ·        روال اندازه گیری و گزارش دهی و تحلیل شاخص ها در سازمان در حاکمیت فرایندی به روشنی تبیین گردد

    ·        برای تمامی فرایندها از جمله فرایندهای پشتیبانی و فرایندهای زنجیره ارزش، شاخص فرایندی تخصیص داده شود

    ·        گزارش دهی شاخص های فرایندی متناسب با لایه های مدیریتی سازمان باشد

    ·        اعتبار پذیری شاخص های فرایندی منوط به قبول آن توسط مالکین فرایندها خواهد بود

    ادامه مطلب
  • شاخص های کلیدی سازمان

    شاخص های کلیدی عملکرد یا شاخص‌های کلیدی موفقیت (KPI) ، به سازمان ها کمک می کنند تا پیشرفتشان را به سوی اهداف مورد نظر تعریف و اندازه گیری کنند.

    هنگامی که یک سازمان مأموریت خود را تحلیل کرده و در همان راستا ذینفعانش راشناسایی و اهداف خود را تعریف می‌نماید،در این مسیر به روش و معیاری برای اندازه‌گیری پیشرفت به سوی اهداف نیاز خواهد داشت؛ در واقع شاخص‌های کلیدی عملکرد همان معیارهای اندازه‌گیری می‌باشند.

    شاخص‌های کلیدی عملکرد در واقع نوعی اندازه‌گیری عملکرد هستند؛ به عبارت دیگر شاخص‌های کلیدی عملکرد موفقیت یک سازمان یا یک فعالیت خاص را ارزیابی می‌کنند. از موفقیت می‌توان در برخی سطوح عملیاتی، به دستاوردهای دوره‌ای تعبیر کرد و گاهی اوقات موفقیت از جنبه پیشرفت به سمت اهداف استراتژیک بیان می‌شود.

    شاخص‌های کلیدی عملکرد معیارهای قابل سنجشی هستند که عوامل حیاتی موفقیت در سازمان را منعکس می‌کنند

    ادامه مطلب
  • شاخص های کلیدی عملکرد فروش

    موضوع مورد بحث این مطلب، پرداختن به فرآیند فروش به عنوان یک فرآیند مهم و اساسی و تعریف و ارائه شاخص هایی برای تحت کنترل گرفتن این فرآیند با هدف تعیین وضعیت و شرایط موجود، شناسایی مشکلات احتمالی و رفع آنها و در صورت امکان، طرح ریزی و عملیاتی ساختن برنامه هایی برای بهبود این فرآیند می باشد.

     

    با تعریف شاخص های اندازه گیری عملکرد، مقدار و میزان اثربخشی و کارایی را می توان محاسبه نموده و با در اختیار داشتن داده های حقیقی از محاسبه این شاخص های کلیدی، امکان برنامه ریزی، اجرا، بازبینی و اقدام اصلاحی به وجود می آید. تنها در این صورت است که برنامه های مدیریت عملکرد و بهبود، پشتیبان مناسبی به لحاظ اطلاعات موثق پیدا کرده و و نتیجه بخشی آنها افزایش می یابد

    گردآوری اطلاعات

    گردآوری اطلاعات صحیح و دقیق اما به عهده ی شما می باشد. در سازمان هایی که گردآوری اطلاعات، محاسبه شاخص ها و ترسیم نمودارها و تهیه گزارش های گوناگون، بخشی از فعالیت های مدیریتی می باشد، محاسبه این شاخص ها با صرف زمان و انرژی کمتری صورت می گیرد. اما در صورتی که اینچنین نیست، تقریبا باید از صفر شروع کرده و مکانیزم هایی را برای تهیه اطلاعات صحیح طراحی کرده تا بتوانید شاخص ها را محاسبه کنید.

    میزان فروش (مقداری و ریالی)

    این شاخص، یکی از مهم ترین شاخص های فرآیند تولید و حتی کل سازمان می باشدو به طور قطع و یقین می توان آن را یک شاخص کلیدی عملکردKeyPerformance Indicator دانست . فرمول پیچیده ای ندارد و حتی می توان گفت که ساده می باشد.

    میزان فروش را در دوره های مشخص ماهیانه ، فصلی و همچنین سالیانه، روی نمودار آورده و سیر تغییرات آن را مد نظر داشته باشید. معیار آن می تواند ریالی یا مقداری و برحسب تعداد و وزن باشد. دلایل افزایش یا کاهش آن را بایستی زیر ذره بین داشته و آنها را کاملا شناسایی کنید.

    این شاخص‌ دارای زیرشاخص ها یا زیرنمودارهای دیگری نیز می باشد، موارد آن به شرح زیر است. این موارد شما را در تحلیل شاخص اصلی فروش کمک می کند.

    الف– اگر مشتریان شما شرکت ها و واحدهای اقتصادی هستند سهم هر کدام از مشتریان را نیز به صورت نمودار روند ترسیم کرده و تحت نظر داشته نظر داشته باشید. اگر به بازار مصرف، محصولات و یا خدمات خود را ارائه می کنید، سهم هر منطقه جغرافیایی را مشخص نمایید.

    ب- سهم هر محصول از میزان فروش کل یا سهم هر خدمت از بهای کل خدمات ارائه شده به مشتریان را نیز به صورت جداگانه به صورت نمودار در آورده و آن را نیز تحلیل نمایید.

    ج – افزایش میزان فروش، آیا از فروش به مشتریان جدید است؟ یا به مشتریان کنونی بیشتر فروخته اید؟

    د- افزایش میزان فروش آیا از فروش محصولات و خدمات جدید است؟ یا محصولات و خدمات فعلی بیشتر فروخته اند؟

    ه- افزایش فروش از افزایش قیمت محصولات و خدمات است و یا حجم و مقدار یا تعداد فروش شما بیشتر شده است؟

    سهم بازار

    برای محاسبه این شاخص باید بتوانید اطلاعات مربوط به تقاضای کل محصولاتی که شما تولید کرده و به بازار عرضه می کنید را در تمام بازار بدست آورید. از تقسیم مقدار فروش شما بر آن عدد سهم شما از بازار به دست می آید. مقدار این شاخص طبیعتا هر چه بالاتر باشد نشان دهنده ی حضور موفق تر و پرقدرت تر شما در بازار است که توانسته اید سهم بیشتری از عرضه ی یک محصول یا خدمات خاص را در اختیار داشته باشید. این شاخص نیز از شاخص های کلیدی و بسیار مهم می باشد.

    درصد بازگشت مشتریان

    درصد بازگشت مشتریان در بازه زمانی مشخص

    نرخ وفاداری مشتریان

     نسبت مشتریان وفادار به کل مشتریان در یک بازه زمانی مشخص

    ·        بهره وری فروش

    ·        میزان فروش هر فروشنده

    ·        نرخ جذب مشتری

     

        و......

    ((جهت دریافت شاخص های فروش با شناسنامه آنها با تماس بگرید))

    ادامه مطلب

راه های تماس با ما

همکاری با ما

درباره ما

گالری تصاویر

این سایت در راستای آموزش و انتقال تجربیات کاربردی در تخصص های مدیریت پروژه و مدیریت عملکرد سازمانی تهیه شده است

ارتباط با ما(پشتیبانی آفلاین)

این فرم جهت خدمات پشتیبانی آفلاین به شما متخصص گرامی می باشد.
شماره تماس ما : 09366321253

پشتیبانی آنلاین

 

شماره تماس  09366321253 

درباره ما

به وب سایت تخصصی گروه ما خوش آمدید

 اینجانب “سید رضا علمدار ” فارغ التحصیل رشته مهندسی صنایع با تجربه کاری حدود 15 سال در شرکتهای تولیدی و عمرانی با همکاری یک گروه کاملا حرفه ای در زمینه های IT،مدیریت مالی، مهندسی صنایع  با هدف انتقال تجربیات و آموزش به افرادی که در زمینه های برنامه ریزی و کنترل پروژه ، مدیریت فرآیندها ، مدیریت عملکرد سازمانی قصد ورود و یا  ادامه کار را به صورت حرفه ای دارند این سایت را ایجاد نموده ام .به عبارتی یکی از اهداف ایجاد این سایت که ازابتدای فعالیت خود بدنبال تحقق آن بوده ام ،فراهم کردن بستری مناسب جهت انتقال تجربیات برای دانشجویان،مهندسان،،کارشناسان واحد های طرح وبرنامه در شرکتهای تولیدی و عمرانی و سرمایه گذاری و پیمانکاری بوده است.

راه های تماس با ما

 

آدرس ایمیل  :این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

شماره تماس  : 09366321253